Handels- og leveringsbetingelser – Bestilmaling.dk
Januarudsalget fortsætter lidt endnu! – Og vi udfører også malerarbejde på Sjælland!

1. Generelt

Nærværende handels- og leveringsbetingelser gælder for alle køb foretaget på www.bestilmaling.dk og er derfor udelukkende omfattet af regler og betingelser gældende herfor. For erhvervskunder og projektkunder gælder endvidere de aftalte almindelige salgs- og leveringsbetingelser.

Bestilmaling.dk forbeholder sig retten til, at til enhver tid og uden grund, at afvise salg med videresalg for øje, uagtet annoncering, skiltning, lagerbeholdning m.v.

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.

2. Priser

Priserne på www.bestilmaling.dk er dagspriser, angivet i danske kroner og inklusive 25% moms for privatkunder og ex. moms for erhvervs- og offentlige kunder, med mindre andet er angivet. De angivne priser gælder kun for ordrer til levering i Danmark, ikke omfattende Grønland, Færøerne og ikke brofaste øer. 

Prisfejl  
Der tages forbehold for evt. afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl.

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Alle priser er angivet i danske kroner, inkl. moms.

Fragtprisen er afhængig af de varer, der bestilles. Fragtprisen vil altid fremgå af din indkøbskurv.

3. Betaling

De mulige betalingsformer på www.bestilmaling.dk er:

  • Dankort
  • VISA
  • VISA Elektron
  • Master Card
  • Anyday
  • Bestilmaling.dk Service erhvervskort
 

Der tages ikke gebyr ved betaling på www.bestilmaling.dk og beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes. Det skal bemærkes, at der aldrig kan trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Bestilmaling.dk bevarer ejendomsretten til de solgte varer, uanset om levering har fundet sted, indtil hele købesummen og eventuelle renter og/eller gebyrer er betalt.

Rabatter i alle former kan ikke kombineres.

Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.

Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.

For at handle på www.bestilmaling.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort.

4. Fortrydelsesret

Vi lægger vægt på at du som forbruger, får den bedste service, derfor giver vi dig 90 dages fortrydelsesret, hvis du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 90 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 90 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb og 14 dage fra det tidspunkt du har givet besked om at sende varen retur. Du kan sende en mail til info@bestilmaling.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortydelsesret gælder ikke specialtonede produkter

Vær opmærksom på, at når der vælges en anden farve end standard, som valgmulighed under farvevælgeren, tager vi ikke malingen retur, idet den specialtones.

Fortrydelse af en del af købet 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 3 måneder til at sende varen tilbage til os. 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Husk altid at vedlægge kopi af købsfakturaen, med tydelig angivelse af det oplyste returnummer. 

 Ingen fortrydelsesret

Følgende køb kan ikke fortrydes: 

  • Bestillingsvarer
  • Varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Såsom tonet maling.
  • Varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Bestilmaling.dk
Hvissingevej 118
2600 Glostrup
Danmark 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. 

5. Annullering af ordre

Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse/faktura fra Bestilmaling.dk, og er din ordre endnu ikke effektueret af Bestilmaling.dk, kan du annullere din ordre ved at kontakte vores kundecenter.

6. Levering, Leveringstid & Omkostninger

Leveringstiden er 0 – 3 hverdage på alle varer.

Kontakt os hurtigst muligt hvis varen lider af en skade. Er varen/emballagen beskadiget, kan du enten nægte modtagelse, hvorefter fragtmanden tager pakken med retur. Vi skal herefter kontaktes. Du kan også modtage pakken, men kvittere på fragtbrevet “Modtaget med forbehold” og indholdet af pakken kan tjekkes efter fragtmanden er gået. Opdager du først skaden, efter du har åbnet pakken, skal du henvende dig hos os. 

Det er vigtigt at emballagen bevares for evt. senere besigtigelse af transportør. Synlige defekter eller mangler bør anmeldes til www.bestilmaling.dk  på leveringsdagen eller senest dagen efter, dette er med til at løfte bevisbyrden for at der er tale om en fragtskade. Vi anbefaler at du tager billeder fra forskellige vinkler for at hjælpe både dig selv og os.

Alle leverancer leveres til første dør i stueetagen, rampe- eller gadeplan, www.bestilmaling.dk  leverer kun i Danmark, ikke brofaste øer dog mod tillæg og ikke omfattende Grønland og Færøerne.

Levering af varer anses for sket, når fragtmanden har leveret varen på bestillingsadressen. Såfremt ingen er hjemme bliver varen stillet foran døren og transport firmaet vil tage et billede af leverancen. Ønskes varen stillet et bestemt sted må du meget gerne skrive det i kommentarfeltet.

 Vi samarbejder med følgende fragtfirmaer:

  1. Brink Transport
  2. GLS
  3. DAO
  4. Bring
  5. DHL
  6. Danske Fragtmænd

 

Fragtprisen vil altid fremgå af din indkøbskurv.

www.bestilmaling.dk benytter både pakkedistributør og fragtmand.

Ved mindre varer op til ca. 20 kg. vil pakkedistributør som udgangspunkt benyttes, hvorimod større varer og palle gods leveres med fragtmand. www.bestilmaling.dk afgør alene hvilken fragtmetode der anvendes til den pågældende forsendelse.

Priser for levering under 500 DKK:            kr. 50,- inkl. moms

(med mindre andet er angivet på varen)

Gratis fragt over 499 DKK.

(med mindre andet er angivet på varen)

Omkostninger forbundet med at varen ikke hentes ved pakkeshop:

Afhenter du ikke din pakke fra pakkeshop og ryger pakken retur til os, så hæfter du for den udgift der er forbundet med at pakken kommer retur til os.

Afhentning af varer:

Bestiller du varen til afhentning, så vil vi give dig besked når vi har udskilt varen for dig og sat den til side til dig i et andet rum med dine oplysninger. Når varen er udskilt, kan vi trække pengene for varen.

Fejllevering

Hvis Bestilmaling.dk Webshop har fremsendt en forkert vare i forhold til kundens bestilling, refunderer Bestilmaling.dk. Webshop portoen/fragten i forbindelse med kundens returnering af den fremsendte, forkerte vare til Bestilmaling.dk Webshop ved at indbetale beløbet til den kreditkort-konto, hvorfra der er sket betaling. Hvis kunden returnerer varen til et af Bestilmaling.dk byggemarkeder, refunderes portoen/fragten kontant til kunden.

7. Afhentning

Kunden kan ved bestillingen vælge “afhentning”, hvorefter varen kan afhentes hos dette byggemarked:

DoorHouse.dk
Hvissingevej 118
2600 Glostrup

Bestilmaling.dk sender en e-mail til kunden, når varen er ¨Klar til afhentning¨

Ved afhentningen skal kunden fremvise email samt gyldig billedlegitimation.

8. Reklamation

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, vil bestilmaling.dk tage stilling til, om varen skal repareres, ombyttes, om du skal have pengene tilbage eller evt. have afslag i prisen, alt afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

www.bestilmaling.dk  skal kontaktes inden varerne sendes retur. Hvis varen er blevet skadet under transporten, er det bedst at klage omgående.

Hvis du har fået defekte eller fejlleverede varer, eller ønsker du at reklamere over en vare, anbefaler vi at du benytter vores reklamationsformular, med angivelse af fejlen og kopi af den oprindelige kvittering, for at give en hurtigere sagsbehandling. Efter du har benyttet vores reklamationsformular til at oprette en reklamation vil du blive kontaktet af Bestilmaling.dk hurtigst muligt. Vi vil herefter give dig instruktioner om den videre proces.

Vi anbefaler på det KRAFTIGSTE at du ikke tager en vare i brug, før reklamationen er færdigbehandlet.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

9. Retur Palle

Doorhouse tager ikke imod returpaller.

10. Forbrugeraftaleloven

Din ordreafgivelse og dit køb ved Bestilmaling.dk via internettet er underlagt almindelig dansk lovgivning. Læs om sikkerhed og dine rettigheder når du handlet på internettet: www.forbrug.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på +45 40 29 75 85. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Kundeservice

Man kan ringe til os på nr.: 40 29 75 85. Telefonerne er åbne mandag til fredag fra kl. 9.00 – 15.00.


Spørgsmål til kundeservice sendt pr. e-mail vil så vidt mulig blive besvaret på hverdage i tidsrummet 9.00 – 15.00. Henvendelser modtaget efter 15.00 vil først blive besvaret næstfølgende hverdag. Der kan skrives til kundeservice på e-mail: info@bestilmaling.dk

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Bestilmaling ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på bestilmaling.dk er Bestilmaling ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@bestilmaling.dk

11. Øvrige

Bestil maling logo blå

Bestilmaling ApS
Hvissingevej 118
2600 – Glostrup
Mail: info@bestilmaling.dk
CVR: 37 32 80 22
Tlf: 40 29 75 85

Stort udvalg af billig maling

Samarbejdspartnere

FÅ 10% RABAT PÅ
DIN FØRSTE ordre

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få rabatkoden tilsendt med det samme.

*Gælder ikke tilbudsvarer

Tilmeld dig nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet og modtag eksklusive tilbud og rabatkoder

Booking

Book din tid hos Doorhouse, vi vender straks tilbage med mere informationer!

Titel skal ændres og logo skal tilføjes. google maps skal også på